Strategie

We leggen uit hoe we strategie toepassen voor het oplossen van problemen of ideeën voor jouw digitale product. Een goede digitale strategie is essentieel om de doelstellingen voor jouw digitale product zo efficiënt en doeltreffend mogelijk te behalen.

Blog
15 jun. 2022
|
7 min leestijd

Hoe gaan we van start?

Als we samen bezig gaan met het ontwikkelen van een digitaal product beginnen we met het vaststellen van op te lossen problemen en het valideren van jouw ideeën, of met het kijken naar de behoeftes van jouw doelgroep. Dit doen we door zoveel mogelijk aannames omtrent jouw product in kaart te brengen, maar ook door aannames weg te nemen. Dit kan op verschillende manieren worden gedaan, bijvoorbeeld door middel van een gebruikersonderzoek bestaande uit interviews, of het maken en testen van prototypen met jouw eindgebruiker, maar ook door technisch onderzoek of een analyse van jouw huidige digitale product. Hiermee sluit het product aan op de behoeften van jouw eindgebruiker en weten we wat de vervolgstappen zijn om het product zo rendabel mogelijk te maken voor jou.

Om een goede inschatting van de werkzaamheden te krijgen, een planning op te stellen en zo veel mogelijk onzekerheden weg te nemen is er wat voorbereiding vereist: Sprint 0. De Sprint 0 is een belangrijke stap in de voorbereidende fase.

We brengen in deze fase de project risico's in kaart, schetsen een concept, definiëren functionaliteiten, maken een duidelijke technisch plaat en een reële inschatting van de werkzaamheden en stellen de planning op. Dit is het startpunt van het digitale product. Dit zorgt ervoor dat we direct na de Sprint 0 kunnen beginnen met het ontwikkelen van het product.

Zo werken we bijvoorbeeld samen met visgroothandel Visco. Zij waren op zoek naar een digitale oplossing zodat hun dienstverlening verbeterd kon worden en de verwerking van bestellingen geoptimaliseerd kan worden. Op die manier konden ze tijd en kosten te besparen.

In eerste instantie werd er gedacht dat het grootste pijnpunt was dat klanten via allerlei verschillende kanalen bestelden, wat een proces opleverde waar gauw fouten in zaten. Daardoor werd er al snel gekeken naar het maken van een eigen bestel app.

Maar, na het afnemen van interviews met de restauranthouders, chauffeurs en de planning van Visco werd het duidelijk dat er grotere winst te behalen was wanneer de planning zijn werk beter en efficiënter kon doen en we een aantal werkzaamheden van de chauffeurs konden digitaliseren. 

Resultaat

Omdat elk bedrijf uniek is, en ook alle doelstellingen per bedrijf en product verschillen ontwikkelen we bij Fish on Fire een strategie op maat. We helpen je om jouw bedrijfsprocessen, customer journey en self service zo goed mogelijk te optimaliseren. Dit doen we bijvoorbeeld met klantportalen, apps, tools, digitale formulieren en/of chatbots. We behalen de doelstellingen door middel van een proactieve en ondernemende houding, waardoor we ogen houden voor wat echt belangrijk is. 


Bij Fish on Fire hebben we meer dan 10 jaar ervaring met het ontwikkelen van digitale producten. Heb je interesse in het laten designen van een digitaal product? Wij vertellen je graag meer! Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier onderaan de pagina.

Klaar voor verandering?

Neem dan contact met ons op!